5 paşi în care poţi preveni cariile

Indiferent de vârstă, cea mai comună problemă dentară sunt cariile. Aceasta afecţiune ce poate determina pierderea ţesutului dur dentar şi o sensibilitate a gingiilor este însă uşor de tratat, atunci când este identificată la timp. Dar chiar şi mai uşor este de prevenit.

Prevenirea începe cu o igienă corectă, care să menţină sănătatea întregii cavităţi bucale. Aceasta nu ţine doar de produsele folosite, precum pasta şi periuţa de dinţi, dar mai ales de metoda de periere, frecvenţa ei şi completarea rutinei cu produse adiacente – aţa dentară, apă de gură şi chiar gumă de mestecat. Despre acest lucru dar şi alte soluţii care contribuie la prevenirea cariilor, vorbim în 10 observaţii esenţiale:

  1. Periază-te corect.

    Aşază periuța de dinți la un unghi de 45 de grade față de gingii. Deplasează ușor peria înainte și înapoi în mișcări scurte (lățimea danturii) şi delicate, fără a apăsa. Noile periuţe de dinţi electrice au chiar şi senzori care reacţionează atunci când apeşi prea tare şi închid periuţa. Periază suprafețele exterioare, cele interioare și suprafețele de mestecat ale dinților. Pentru a curăța suprafețele interioare ale dinților din față, înclină peria vertical. La final, nu uita să perii chiar şi limba, pentru a te asigura că echilibrezi nivelul bacteriilor din gură.

  2.  

  3. Alege corect periuţa de dinţi. Majoritatea profesioniștilor dentari sunt de acord că un produs cu peri moi este cel mai bun pentru îndepărtarea plăcii și a resturilor din dinți. Pensulele mici sunt de asemenea preferabile, deoarece pot ajunge mai bine în toate zonele gurii, incluzând dinții din spate greu accesibili. Schimbarea periuţei nu ţine doar de aspectul uzat sau de vechimea ei, ci şi de starea de sănătate în care te afli. Dacă ai fost răcit, îţi sugerăm să înlocuieşti periuţa pentru a nu te contamina din nou.
  4.  

  5. Completează-ţi rutina de periat cu aţa dentară, aceasta poate pătrunde în locuri unde periuţa nu reuşeşte, pentru a elimina resturile de mâncare şi astfel a îndepărta materia primă ce formează tartru şi alte probleme medicale. Dinții au 5 fețe și toate trebuie curățate în mod regulat. Chiar și atunci când ne periem în fiecare zi, curățăm doar 3 din acele părți. Poţi utiliza aţa dentară după fiecare masă, la fel ca periuţa dentară, sau în timp ce te pregăteşti să ieşi în oraş sau te uiţi la televizor, fiind o activitate uşor de realizat.
  6.  

  7. Renunţă la alimente zaharoase şi sucuri acidulate. Expunerea prelungită a dinţilor la cafea sau ceai, sucuri cu zahăr adăugat, dulciuri sau chiar şi la lapte adăugat poate crește riscul de apariție a unor noi carii. Zahărul rămâne în salivă pe o perioadă lungă de timp. Pentru a contracara acest lucru, bea puțină apă pentru a-ţi clăti gura și pentru a menține saliva mai puţin acidă. De asemenea, încearcă să consumi lichidele zaharoase cu paiul pentru a opri fluxul acestora spre dinţi.
  8.  

  9. Programează-ţi vizite regulate la stomatolog. Acesta poate identifica semnele incipiente ale cariilor şi poate lua măsuri pentru a împiedica dezvoltarea acestora. În plus, prevenirea cariilor cu ajutorul stomatologului implică mult mai puţin timp, un buget minimal şi niciun pic de durere.

Iată sugestiile noastre pentru prevenţia cariilor. Aceşti paşi mici pot avea rezultate mari pe termen lung, mai ales când reuşeşti să-i incluzi în rutina ta şi să nu îi priveşti ca pe o povară. În cele din urmă, prevenţia merită puţin efort.

Contactează-ne